Meer klanten door Twitter en Humor
In de laatste week van maart hebben wij besloten in de ban van humor en social media om een kleine contest te organiseren op twitter. Het doel was om Nederlandse spreekwoorden en gezegden te vertalen naar het Engels. Dit kon geplaatst worden met een simpele en goed herkenbare hashtag #ohohsinoxi, gerelateerd aan de serie oh oh Cherso en oh oh Tirol met de Haagse jongeren.
Onze volgers konden meedoen voor een leuke #verassing. De conclusie van meer klanten door middel van Twitter en een tikkeltje humor is toch wel uit haar verband getrokken. De statistieken zijn namelijk als volgt:
De actie heeft een week geduurd. In totaliteit hebben er 10 volgers meegedaan van de 650 volgers. 12 volgers zagen er waarschijnlijk geen humor in en hebben ons ontvolgt.
Wij kunnen dus concluderen dat er bij 650 volgers de reikwijdte ongeveer 10 a 20 potentiele klanten kunnen zitten. Daarbij zijn bedrijven hier erg happig op. Overal kom je tegen dat bedrijven workshops geven voor meer klanten en meer omzet via Twitter of andere social media kanalen. Dit is natuurlijk heel goed mogelijk, maar wij denken dat er meer geld omgaat in de workshops dan dat er daadwerkelijk meer klanten voor jou als bedrijf kiezen. Zo bekijken we het hele social media netwerk met name Twitter van een heel ander perspectief. Wij zien Twitter dus als een handig netwerk voor brandmarketing en bekendmaking van een onderneming.
Voor deze contest willen wij nummer 1 uiteraard a Feather in his ass doen en mag deze een pluim ontvangen met de waarde van € 35,-
De winnaar With flag and pennant!
"Make that the cat wise"
@ErikteHoonte
Het team van Sinoxi willen @ErikteHoonte alvast van harte feliciteren en danken wij allen om mee te doen aan onze actie.